درباره طیور درباره طیور .

درباره طیور

خلل ها تهویه در مزارع رشد طیور در فصول گرم

آیا تا کنون به این نکته مهم توجه کرده اید که در اکثری از کارها تولیدی ، رعایت بخش اعظمی از نکات جزئی و به یقین بخش اعظمی از تولیدکنندگان ، ناچیز اهمیت ، تاثیرات بسزایی را در بهبود همت گله زیر رویش شما خواهند داشت و بازده ایجاد شما را ارتقا خواهد داد؟ در واقع ، بخش اعظمی از همین نکات اندک اهمیت ، بضاعت و توان آن را خواهند داشت تا تفاوت های فاحشی را در تولید شما داشته باشند . تفاوتهایی که به معنای ارتقاء سودآوری شما در طول یک دوره می‌باشد .

ماشین جوجه کشی
به حیث می برسد که لیست تهیه شده در این متن به تولیدکنندگان سرزمین کمک کند تا در فصل گرما اقدامات مناسب تری را جهت پیکار با دمای بالای هوا در سرزمین ، اتخاذ نمایند .

افزایش فشار استاتیک : 1 . در صورتی که در مزرعه خود از پدهای تبخیری به کارگیری می نمائید ، از تمیز بودن این امکانات اطمینان بدون نقص را حاصل کنید .
2 . همینطور سفارش میگردد که از بسته و گشوده شدن مطلوب و به جای ورودی های هوای سالن ، اطمینان بی نقص را کسب فرمایید .
3 . در این دربین ، افزایش تعداد هواکش هایی که در حالا فعالیت کردن میباشند نیز از سایر اقداماتی می باشد که میتواند منجر به بالا رفتن فشار فوق شود .
4 . بازدید امکانات وابسته به این سیستمها ، همانند نازل ها ، تسمه ها و . . . نیز از بقیه کارهایی است که در فصل گرما بایستی به چهره عصر ایی و منظم رخ پذیرد .

کاهش فشار استاتیک : 1 . تحت چنین شرایطی پیشنهاد میگردد که بخوبی تسمه های هواکشها را بازدید نموده و امکانات فرسوده را تعویض نمایید .
2 . از تمیز بودن تیغه های هواکشها و همینطور همت مطلوب آن‌ها اطمینان حاصل نمائید .
3 . در موارد نشت آب از سیستمهای تبخیری هم قضیه فوق دیده خواهد شد ، بدین ترتیب سیستم خنک کننده را به حیث عدم وجود نشتی نظارت نمایئد .
4 . وجود مسافت های غیر مناسب بین سلول های پدهای خنک کننده هم از گزاره فاکتورهایی می باشد که قادر است به کاهش فشار استاتیک سبب ساز شود که باید مد نظر قرار گیرد .

بالا یا پائین رفتن بیش از اندازه درجه حرارت سالن ( بیش از 5 جایگاه فارنهایت ) : 1 . در هنگام پیدایش چنین رخداد ایی ، پیشنهاد می گردد که سلول های پدها را بخوبی بازرسی نمائید .
2 . وقوع افتاد این زمینه میتواند پیامد عدم ورود هوای مطلوب و کافی به تالار رویش طیور شما باشد ، از اینرو میزان هوای ورودی و خروجی تالار را حساب و کتاب نموده و از کافی بودن آن اطمینان حاصل نمایید .
3 . همچنین در برخی موردها مشاهده شده می باشد که پدهای خنک کننده بازدارنده از ورود هوای مطلوب به سالن رشد می‌گردد .
4 . از سوی دیگر باید میزان آب مصرفی در پدها را نیز مدنظر قرار اعطا کرد . از اینرو می بایست از رسیدن آب کافی به این امکانات ، اطمینان کامل را کسب کنید .

ارتقا بوی نامطبوع تالار : 1 . زیر چنین شرایطی ، به لحاظ می‌رسد که تهویه سالن شما نامناسب و ناکافی هست . به این ترتیب نخستین پیشنهاد آن هست که از تهویه کافی و مناسب در تالار خود اطمینان حاصل نمایید .
2 . همچنین ، در سیستم آب رسانی نقاطی از تالار ممکن میباشد نشتی وجود داشته باشد . بطور معمول ، وجود چنین نشتی هایی سبب ارتقا رطوبت بستر در نواحی فوق گردیده و بدنبال آن سبب ارتقا بوی نامطبوع در سالن شود .
3 . از سوی دیگر ، در صورتی که از سیستمهای مه پاش استعمال می فرمایید ، تعادل رطوبت در سالن را مراقبت نمایید . بطور معمول ، تولیدکنندگان ، به مقدار رطوبت تالار توجه چندانی ندارند . اعتنا فرمایید که به کارگیری بیش از حد از سیستمهای مه پاش علاوه بر افزایش بی راه و روش رطوبت تالار ، منجر به افزایش رطوبت بستر شده و بوی نامطبوع تالار فزونی می یابد .

ارتقاء حرارت در سالن : 1 . در این موقعیت ، در آغاز ، سعی مناسب هواکش ها را چک نموده و از کافی بودن تعداد هواکش ها اطمینان کافی را به کار آورید .
2 . همچنین ، از عدم عده شدن جرم بر روی تسمه های هواکش ها اطمینان یابید .
3 . کثیف بودن هواکشها و تجهیزات متعلق به آنها از جمله عواملی میباشند که می توانند منجر به پیدایش پدیده فوق شوند که بایستی مد نظر قرار گیرند .
4 . رطوبت پدهای خنک کننده هم باید چک شود . این پدها بایستی به خواسته ایجاد سرمای مطلوب ، رطوبت کافی داشته باشند .
5 . در صورتی که سلول های پدها نشتی داشته باشند نیز با این رویداد مواجه خواهید شد . به این ترتیب ، مسئله فوق را نیز مد حیث قرار دهید .
6 . بطور کلی ، پیشنهاد می‌شود که از ورود هوای کافی به تالار اطمینان حاصل نمایید .

ناچیز بودن سرعت هوا در تالار رشد : 1 . از تلاش مناسب تسمه های هواکش ها اطمینان یابید .
2 . آلوده بودن هواکش ها و امکانات وابسته آن ها نیز قادر است سبب به پیدایش این اتفاق شود .
3 . از سوی دیگر ، وجود نقص‌ در ورودی یا این که خروجی هوا نیز میتواند به قلیل شدن سرعت هوای تالار منتج گردد .


برچسب: دستگاه جوجه کشی، ماشین جوجه کشی، خرید دستگاه جوجه کشی، خرید ماشین جوجه کشی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۰۸:۰۵ توسط:ت.ج موضوع: نظرات (0)