درباره طیور درباره طیور .

درباره طیور

طریقه رشد بلدرچین

 به عوارض بهداشتی و مدیریتی نیاز به ایجاد سالن های مستقل جهت پرورش مولدین بلدرچین ، جوجه ها و تاسیسات نیاز به تولید تالار های جداگانه می باشد و این واحدها را می توانایی بر اساس ظرفیت شان به فیس جدا از هم صحیح کرد . مناطق بادخیز ، ارتفاعات و کنار دریا محل های قابل قبولی برای رشد بلدرچین نمی‌باشند . مکان رشد بلدرچین را می توان به دو فیس رمز پوشیده و سر باز تولید .

ماشین جوجه کشی

رشد بلدرچین بر پایه برنامه و شیوه رویش به دو رویه باطن قفس و یا این که کف سالن انجام می گیرد . در صورتیکه رویکرد پرورش در کف سالن باشد از بستر استعمال می‌کنیم . در این خط مش طول بستر در فصل فصل‌تابستان 3 تا 5 سانتیمتر و در فصل فصل‌زمستان 5 تا 8 سانتیمتر هست و با کاه، تراشه نجاری، پوسته برنج و خاک اره پوشانده می شود . مرتبه حرارت مناسب در رشد بلدرچین بالغ مابین 21 تا 27 رتبه سانتی گراد می‌باشد . سیستم نگهداری در قفس در رویکرد رویش بلدرچین نیمچه گوشتی و تخمگذار انجام می گیرد . ابعاد قفسهای صنعتی دوچندان گوناگون است لذا با دقت به گنجایش مزرعه قفس زمینه نظر را تعیین می کنیم . قفسهای صنعتی به وسیله سازندگان داخلی ایجاد می شوند که برای مزارع با ظرفیت زیر و میانگین مناسب می باشد البته افرادی که قصد احداث مزارعی با ظرفیت بالا و یا این که قصد توسعه مزارع خود را دارا هستند باید جهت جلوگیری از ریسک در سرمایه گذاری برای تهیه و تنظیم قفسهای صنعتی به کارخانجات معتبر اقدام به خرید نمایند . زیرا سازندگان رشته ای تجهیزات رویش طیور با در لحاظ گرفتن تمامی استاندارد های ضروری و انجام تحقیقات مضاعف مبادرت به ایجاد قفسهائی با بعدها و میزان های استاندارد می کنند که همین امر باعث به ارتقاء درصد استفاده وری و قابلیت سرمایه گذاری مطمئن را به ارمغان میاورد .
از این رو پیداست ارتقاء استفاده وری در مزارع گران قدر رویش بلدرچین اگر چه در مقیاس عددی کم باشد البته در آن گاه ریالی بسیار قابل توجه می‌باشد . در این دسته از قفس بلدرچین که عمدتا در اندازه های ۴ و ۵ طبقه ساخت می‌شوند، تجهیزات ویژه ای جهت جمع آوری فضولات ، آبخوری و دانخوری خود کار و در بعضی نوع ها، مادر مصنوعی جهت تامین حرارت در هر طبقه نصب می‌گردد . همینطور در قفسهای پرورش طیوران مولد و تخمگذار، سینی هائی جهت عده آوری سریع و سهل و آسان تخم تعبیه می‌شود . قسمت تحتانی هر قفس با کف فلزی پوشانده می شود و فضولات عده شده یا این که بصورت اتوماتیک و یا بصورت دستی تخلیه می شوند . در قفس های تیپ کالیفرنیا، مدفوع طیور مستقیما به کف تالار ریخته و در آنجا توده میشود .
تخلیه مستمر فضولات ایجاد گردیده از لحاظ تهویه و تامین هوای پاکیزه درون تالار بسیار حتمی می‌باشد


برچسب: ماشین جوجه کشی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۵۵:۴۰ توسط:ت.ج موضوع: نظرات (0)